InfoPage.pl » Jak dodać konto lokalne w windows? » Moje porady dla ludzi z netu
   InfoPage - strona główna bloga InfoPage - Lista artykułów znajdująca się na moim blogu InfoPage - zmiana adresu mojego bloga InfoPage - zmiana layoutu mojego bloga Infopage - linki do zaprzyjaźnionych stron
top
Powiększ tekst:

Jak dodać konto lokalne w windows?

maj 26th, 2009, 22:05 @ Bezpieczeństwo, Porady windows
0 votes

Z systemu windows może korzystać kilka osób. Jeśli jedna osoba zakończy prace i na przykład pójdzie do domu na wymarzony odpoczynek, druga zmiana może korzystać z tego samego komputera, ale przeważnie musi się zalogować na inne konto (zależy od polityki prywatności firmy).

Różne profile na stacji roboczej pomagają zabezpieczyć pliki tak, aby druga osoba nie mogła ich zobaczyć.

Aby dodać nowe konto lokalne należy:


kliknąć prawym klawiszem myszki na „Mój komputer” i wybrać opcję „Zarządzaj”. W drzewie należy wybrać „Użytkownicy i grupy lokalne”, a następnie „Użytkownicy”.

Z prawej strony pojawi się lista użytkowników, od Administratora do Gościa. Wystarczy kliknąć na menu „Akcja” i wybrać podmenu „Nowy użytkownik…”. W nowym okienku należy podać nazwę użytkownika i hasło.

Przykładowo, nowego użytkownika można dodać w celu ochrony własnych danych, których nie chcemy pokazywać innej osobie, z którą współdzielicie komputer.

Nowego użytkownika będzie można uruchomić po wylogowaniu się z obecnego konta.



3 odpowiedzi do “Jak dodać konto lokalne w windows?”

  1. AdaMskI Says:

    jeśli chcemy dodatkowo aby nasze utworzone konto było niewidoczne na stronie uruchomionego windowsa, to należy do rejestru dodać wpis w kluczu:
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\SpecialAccounts\UserList
    wartość DWORD o nazwie konta uzytkownika, ktorego chcemy ukryc i wpisać wartość 0 (zero)

  2. admin Says:

    AdaMski pisząc „strona uruchomionego windowsa” miał na myśli zakładkę: „Profile użytkownika”, do której można dostać się klikając prawym klawiszem na ikonę „Mój komputer” -> następnie, Właściwości -> zakładka Zaawansowane -> następnie kliknąć klawisz Ustawienia, w części: „Profile użytkownika”. W nowym oknie zostanie wyświetlona lista profili (kont) założonych przez m.in. administratora. Bardzo fajna porada! Dziękuję.

  3. AdaMskI Says:

    Dziękuję za doprecyzowanie moich słów – czasem wysławiam się niewyraźnie 😉

Zostaw komentarz:

Komentarze są moderowane, nie wysyłaj więc jednego komentarza kilka razy...